Jak udržují firmy kontakt se svými zákazníky

Je pochopitelné, že firmy chtějí nejen nalákat nové zákazníky, ale také si udržet ty stávající. To může být někdy poněkud oříšek, zvláště pokud se jedná o firmu, jejíž produkty si člověk až tak často nekupuje.

Příkladem zde mohou být nejrůznější poskytovatelé telefonů či internetu, případně dodavatelé plynu nebo elektřiny. Avšak bojují s tím i prodejci například potravin, kteří chtějí, abyste nakupovali pouze u nich, a nikoliv u konkurence. Jak toho ale dosahují?

kontakt1

Zde je klíčem péče o zákazníka. Jejím účelem není ani tak pomoci mu nakoupit výhodněji, ač se tak snaží tvářit, ale přesvědčit jej, aby neutekl ke konkurenci. A vzhledem k tomu, že to, na co zákazník často slyší nejvíce, je cena, je nutné v něm navodit pocit, že bude mít levnější služby, i když to není ani zdaleka pravda.

U obchodních řetězců jsou to například jejich karty, které nám buď poskytují slevu na určité výrobky (obvykle na ty nejnižší kvality, které stejně prakticky nekupujeme) nebo pomohou sbírat body, za které si pak můžeme vybrat odměnu. Že se rozhodně nevyrovná částce, kterou jsme zaplatili, abychom daný počet bodů dostali, není třeba říkat.

kontakt2

U telefonních společností je tomu jinak. Ty vám často volají, pokud vám zrovna dobíhá smlouva, a snaží se vás přesvědčit o tom, abyste si vzali nový, výhodnější tarif, který vás však vyjde dráž. Ano, budete tam mít například více volných minut a SMS (i když ty dnes prakticky nejsou používané, neboť je nahradily aplikace jako Messenger či WhatsApp) a více dat.

Otázkou je, zda se vám to vyplatí. Skutečně jste téměř vždy vyčerpali vše i u vašeho současného tarifu? Pokud ne, pak nemá příliš smyslu brát si ten s větším objemem služeb, když je stejně nevyužijete. Zvlášť když je dražší.

Podstatné je, že tyto firmy s námi chtějí udržovat kontakt https://www.kmkdesign.cz/kontakt, abychom si mysleli, že je o nás pečováno, jak nám ukazují i reklamy. Že nám ve skutečnosti vše zdražují, už je vedlejší.