Každý motorista ví, že do povinné výbavy každého motorového vozidla, patří autolékárnička. Je několik výjimek, které povoluje vyhláška.
Lékárničku nemusí mít majitel
– mopedu
– motorového kola
– jedno nápravního traktoru s přívěsem
– motorového vozíku.
Autolékárnička slouží, logicky, pro poskytnutí první pomoci, při nějaké nečekané události v terénu.Těmi nejfrekventovanějšími jsou:
· Autonehoda.
· Zranění při pohybu v přírodě.
Jelikož, většinou není čas při chaotické situaci něco hledat, je potřeba mít lékárničku co nejblíže po ruce.
– Aby nám byla, co platná, nevystavujeme jí přímému slunci (škodí některým materiálům).
– Nesmí být ve vlhkém prostředí.
– Věci v ní musejí být v čistém stavu.
Jinak by hrozilo, že zachraňovanému ještě více ublížíme.
· Jestliže se jedná o hromadný dopravní prostředek, je potřeba, aby provozovatel uložil lékárničku na viditelné místo. Nejlépe do prostoru cestujících.
Víte, co a jak?
Někteří lidé mají z poskytnutí první pomoci strach. A není jich právě málo.
– Není divu. Ne každý je odolný při pohledu na krev.
K čemu je mi plná lékárnička bezvadných věcí, když nebudu vědět, jak s nimi zacházet. V minulosti se dokonce stávalo, že z neznalosti, zachránce ublížil, a nakonec mu hrozilo vězení.
Například– někteří výrobci plnili lékárničky příliš úzkými pryžovými obinadly. Zachránce, v dobré víře, končetinu zaškrtil a tím došlo k nevratnému poškození a následné amputaci.
Na našem trhu se prodává chytrá lékárnička.
· Krom povinné výbavy, jsou na ní uvedena všechna potřebná čísla, která se tak ráda pletou.
· A dále návod, jak si počínat při nehodě a na co rozhodně nezapomenout.
Jen si myslím, že do povinné výbavy by měla spadat funkční baterka. Abyste nemuseli zraněného nejprve odtáhnout před rozsvícené světlomety.